Σελίδες

ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ -ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ

 

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ (1967-1974) -ΑΝΔΡΕΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ (ΨΗΦΙΔΑ). Θέμα της παρούσας εργασίας είναι η έρευνα και παρουσίαση της δράσης των πολιτικοποιημένων χριστιανών ενάντια στο καθεστώς της επταετούς δικτατορίας.160 σελ. 9,20 / 6,40€ (30%)



ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ -Gustavo Gutiérrez (ΑΡΤΟΣ ΖΩΗΣ). Η θεολογία της απελευθέρωσης γεννιέται στα μέσα της δεκαετίας του 1960 στη Λατινική Αμερική. Αντλεί την έμπνευσή της από τη Βίβλο, ιδίως από το βιβλίο της Εξόδου και την ιδέα ενός Θεού απελευθερωτή, καθώς και από το κήρυγμα των Προφητών, συνομιλεί με τα μεγάλα έργα της ευρωπαϊκής θεολογίας, αλλά ριζώνει πρωτίστως στη φτώχεια και τα βάσανα των λαών της Λατινικής Αμερικής. Η θεολογία της απελευθέρωσης δεν αποτελεί απλή θεωρητική έκφραση ενός ριζοσπαστικού κοινωνικού κινήματος ούτε μια εύκολη πολιτικοποίηση της πίστης, αλλά συνολικό αναπροσανατολισμό του θεολογικού λόγου προς τα κρίσιμα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας και κριτικό στοχασμό περί της πράξης, υπό το φως του Λόγου του Θεού. Στο κέντρο του θεολογικού αυτού εγχειρήματος βρίσκεται η χριστολογία (ποιός είναι ο Χριστός για τους φτωχούς της Λατινικής Αμερικής), η εκκλησιολογία (αναζήτηση νέων μορφών εκκλησιαστικής ζωής) και η εσχατολογία (με τρόπο που να μην οδηγεί στην απόσυρση από την ιστορία, αλλά στη στράτευση σε μία έμπρακτη αλληλεγγύη). Η θεολογία της απελευθέρωσης ανέδειξε σπουδαίους θεολόγους (Gustavo Gutierrez, Leonardo Boff, Jon Sobrino, Juan Luis Segundo), ενέπνευσε μεγάλες συζητήσεις και προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Congregatio pro Doctrina Fidei της Καθολικής Εκκλησίας. Η "Θεολογία της απελευθέρωσης" του Περουβιανού ιερέα και θεολόγου Γκουστάβο Γκουτιέρρες εκδίδεται για πρώτη φορά το 1971 και αποτελεί την καλύτερη συμπύκνωση αυτού του σημαντικού θεολογικού ρεύματος του 20ου αιώνα. Το κίνημα της θεολογίας της απελευθέρωσης ηττήθηκε, όλα όμως τα ερωτήματα και τα αιτήματα που έθεσε παραμένουν ανοιχτά και περιμένουν τη δική μας απάντηση. 656 σελ. 23/ 17,00€


ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ -ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (ΑΚΡΙΤΑΣ). Ο Χριστός συγκρούστηκε με τις δυνάμεις του κακού και της φθοράς, σε κάθε τους μορφή. Διωγμένος και σταυρωμένος ο ίδιος, ταύτισε ρητά τον εαυτό του με τους αδύνατους και τους διωκόμενους, με τους αλλοδαπούς και τους φυλακισμένους και, ταυτόχρονα, ταύτισε την αλληλεγγύη προς αυτούς με την αλληλεγγύη προς αυτόν τον ίδιο. Μέσα στην πολύμορφη ιστορική όδευση, η Εκκλησία οφείλει να κρατά εναργές το όραμά της και να κομίζει μια σύστοιχη πρόταση ζωής. Όποτε λησμονεί ή απεμπολεί το ίδιο της το όραμα, γίνεται τύραννος του άνθρωπου, φυλακή του Θεού και προδότης του εαυτού της. Αντίθετα, όποτε τάσσεται στο πλευρό των θυμάτων και μπολιάζει την ιστορία με δικαιοσύνη, αλληλεγγύη κι ελευθερία, προξενεί ρωγμές στις ταφόπλακες της κοινωνίας, για να περάσει στο σήμερα το φως των Εσχάτων. 46 σελ. 7,00/ 4,00€


ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ - Το ΙΚΑ, ΙΚΑ και τα σκάφη, σκάφη -ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ. Γιατί είναι δίκαιο να κατανεμηθεί εξίσου ο πλούτος; Γιατί δεν είναι δίκαιο το δίκαιο του ισχυροτέρου; Είναι βασικό στον υλισμό, στη φυσιοκρατία ότι το παν είναι φύση και πέραν της φύσεως τίποτε δεν υπάρχει στον κόσμο. Αν αυτό είναι σωστό, τότε γιατί δεν είναι φυσικό το δίκαιο του ισχυροτέρου και γιατί δεν είναι δίκαιο το μεγάλο ψάρι να τρώει το μικρό; 140 σελ. 7,00€


ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ - ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΨΗ -ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΓΑΤΣΟΣ (ΚΟΡΑΛΙ 1982). Η ορθόδοξη θέση για την ιδιοκτησία (Αγία Γραφή και Πατέρες). Τα λάθη των θεολόγων. Πόσο χριστιανικό είναι το Ρωμαϊκό και το σύγχρονο δίκαιο; Ποιό είναι το ορθόδοξο κοινωνικό ιδεώδες; 336 σελίδες (168 σελίδες Α4). Φωτοτυπική αναπαραγωγή του βιβλίου όπου σε κάθε μία Α4 σελίδα περιέχονται 2 Α5 του βιβλίου. ΣΠΙΡΑΛ. 10,00€



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου